מערכת סינון לממ"ד

אתם בונים את ביתכם, בשעה טובה? הגעתם לחלק של בניית ממ"ד? אם כך, אתם חייבים לדעת מה זו מערכת סינון אוויר לממ"ד. על פי החוק, מהתאריך 18.5.2010 חובה להתקין בכל ממ"ד מערכת לסינון האוויר. אפשר גם להבין מדוע, שכן השהייה בממ"ד ללא מערכת כזו עלולה להיות מאוד מעיקה. אומנם הרעיון בממ"ד הוא להיות מוגנים וסגורים, אך ללא מערכת סינון זה בלתי אפשרי. בנוסף, לא אחת קורה שהשהייה בממ"ד מתארכת. לכן, אם אפשר להתקין מערכת סינון אוויר לממ"ד וכך להקל על הדברים, מה טוב. מדובר על מערכת שמסננת את האוויר באופן קבוע וכך אפילו השהייה במרחב המוגן סבירה יותר. 

איזה יתרונות כוללת מערכת סינון אוויר לממ"ד?

מעבר לעובדה שזה עניין של חוק, יש למערכות כאלה גם כמה יתרונות ולכן ברור מדוע כדאי להתקין אותן:

  • בעזרת מערכת כזו ניתן לשהות בממ"ד ללא מסכות אב"כ.
  • מערכת כזו תעשה את ההבדל בין שהייה מעיקה בממ"ד ובין שהייה נעימה יותר.
  • המערכת מזרימה למעשה באופן קבוע אוויר נקי לממ"ד. הוא עובר סינון וכך ניתן לנשום בשלווה ובלי חשש.
  • המערכת יוצרת סירקולציה. כך היא מחליפה את הפחמן הדו חמצני והנשימה קלה יותר.

בשנת 2010 , בחודש פברואר, פרסם פיקוד העורף את תקנה מספר 6869. תקנה זו למעשה מחייבת את התקנתה של מערכת אוורור וסינון. מדובר על מערכת שבהתאם לתקנה זו חייבת להיות מותקנת בכל מרחב מוגן. היא מהווה למעשה מרכיב נוסף למיגון אזרחי המדינה בשעת חירום. לכן, ברור מדוע, אם אתם מחפשים היום מערכת כזאת, היא חייבת להתאים לתקנות של פיקוד העורף ולעמוד בהן.

מערכת סינון אוויר לממ"ד - כמה זה עולה?

אי אפשר לדבר על התקנת מערכת סינון אוויר לממ"ד ולא להזכיר את המחיר. יחד עם זאת, חשוב להבין שיש גורמים שונים שיכולים להשפיע על המחיר, כך שזה לא חד-משמעי. למשל, כמה גדול הממ"ד שלכם? באיזה סוג של מערכת אתם בוחרים ועד כמה היא משוכללת?

חלון ממ״ד
בתמונה: חלון ממ"ד לאחר התקנה

מערכת סינון אוויר לממד בהצעה שאסור לכם לפספס

שמש מיגון מזמינה אתכם לפנות אליה לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית, ויפה שעה אחת קודם. בנוסף, גם אם יש לכם מערכת כזו וצריך לבצע בה תיקונים שונים, הרי שחברת שמש מיגון היא הבחירה הנכונה. החברה תוכל להגיע למקום, לבדוק את מצב המערכת שלכם ולהציע פתרונות שונים לתיקונה. חשוב לזכור: אנחנו לא באמת יודעים מה יוליד יום ומתי נזדקק למרחב המוגן. לכן, אם ניתן יהיה להזמין שירותי תיקון או התקנה של מערכת כזאת עוד היום, זה כדאי. בנוסף, אין סיבה לשלם מחירים מופקעים אצל חברות אחרות, כי שמש מיגון זו הבחירה הנכונה עבורכם.